1 July 2013

CARA PEMAKANAN

Assalamualaikum Wrt...



Cara Pengambilan Minyak Habbatus Sauda:

Di ambil ketika awal pagi sewaktu perut masih kosong dan malam sebelum makan,.ambil sentengah jam sebelum makan apa-apa makanan,
Boleh Dimakan secara terus atau dicampurkan dengan minuman atau makanan,

Amalkan setiap hari dimulakan dengan mengambil MINYAK HABBATUS SAUDA
kemudian Minum segelas Air suam atau Air sejuk biasa,
Bagi mengetahui sukatannya Bolehlah gunakan sudu atau terus PAM dengan 6 kali 
terus kedalam mulut atau gunakan sudu dengan sukatan 1/2 sudu teh pagi 1/2 sudu teh sebelah malamnya dua kali sehari..Ambil setengah jam sebelum sarapan pagi atau setegah jam sebelum makan malam,


SUKATAN:6 PAM Bersamaan 1/2 Sudu Teh,.
Jika ada penyakit ringan seperti darah tinggi,kencing  manis  dan lain-lain
boleh ambil lebih MINYAK HABBATUS SAUDA' 3 kali sehari,

KHASIAT HABBATUS SAUDA: 


Berdasarkan Kajian-kajian yang telah dibuat membuktikan bahawa Habbat Sauda mempunyai khasiat-khasiat perubatan yang berikut:


1. Asid Urik dan Gout ia Membantu mengeluarkan asid urik dari badan dan mengelakkan dari terkena penyakit gout.

2. Asthma Bahan “Nigellon” yang terdapat dalam Habbatus Sauda dapat mengurangkan kesukaran pernafasan dan serangan Asthma dan memberi menafaat dalam rawatan serangan yang terjadi ke atas pembuluh udara (bronchitis).
3. Selsema dapat menyembuhkan selsema.
4. Tekanan Darah Tinggi boleh merendahkan tekanan darah.
5. Alahan (Allergic)Bahan “Nigellon” dalam Habbatus Sauda dapat mengurangkan pengeluaran bahan “Histamine” dan bahan-bahan yang menyebabkan kejadian alahan (allergic).
6. Pengeluaran Bahan Empedu (Bile)Juzuk Karbonil dan Thymoquinone (dua kandungan asas di dalam Habbatus Sauda) mempunyai keupayaan dalam menambahkan pembuangan empedu dari pudi empedu, untuk mengelakkan dari kewujudan penyakit batu pundi empedu.
7. Melancarkan Pengeluaran Susu mempunyai kesan yang kuat ke atas pertambahan kelancaran pengeluaran susu pada ibu.
8. Kesendatan Pembuluh Darah (Thrombosis)Ia mempunyai kesan ke atas sistem kesendatan pembuluh darah di dalam tubuh dan di luar tubuh. Maknanya darah yang mengalir akan berhenti dengan cepat akibat kecepatan pembekuan darah. Begitu juga ia mempunyai kesan ke atas kecergasan pemecahan fibrin di dalam darah tersebut.
9. Sistem Kekebalan (Immunity) Tubuh ia meningkatkan sistem kekebalan supaya dapat membunuh kuman-kuman (bacteria), virus atau sel-sel barah supaya dapat mengelakkan tubuh dari dijangkiti penyakit-penyakit.
10. Barah ia dapat melindungi tubuh dari wujudnya kesan-kesan beracun akibat kegunaan “Cisplatin”, yang digunakan dalam merawat bengkak-bengkak barah. Ubat “Cisplatin” ini, seperti lain-lain ubat yang digunakan untuk merawat bengkak-bengkak barah, menyebabkan kesan-kesan serangan sampingan (side effects).
11. Kuman-kuman ia amat aktif dan berkesan dalam membunuh beberapa jenis kuman seperti “E Coli”, “Strep.Fecalis” dan “Bacillus subtilis.” Ia juga mungkin berfaedah dalam melindungi gigi dari kejadian kerak-kerak kuning pada gigi (Plaques) dan kereputannya.
12. Ceret-Beret disebabkan Kuman dan dapat merawat masaalah ceret-beret dengan membunuh kuman-kuman yang menyebabkannya, seperti Kolerra, Shigella dan E.Colli yang berupaya menentang beberapa antibodi.
13. Kencing Manis ia dapat mengurangkan tahap kandungan gula di dalam darah.
14. Rheumatisme Pengakuan dari pakar seluruh dunia“ Habbatus Sauda’ memiliki peranan yang penting pada pencegahan tumor & kanser...

Yakinlah kita umat Islam dengan pemakanan Sunnah Nabi SAW ini sesungguhnya bahawa Nabi SAW itu Adalah Doktor Ummah,















No comments:

Post a Comment